רשיונות להשמעה פומבית
כל מי שמשמיע בפומבי מוסיקה מוקלטת מבצע פעולה של השמעה פומבית וזקוק לרשיון מתאים:
רשויות מקומיות ובתי עסק שונים לרבות בתי מלון, קניונים, מסעדות,אולמות אירועים, פאבים, מועדוני ספורט, פארקי שעשועים, בריכות שחייה, קאנטרי קלאב, מספרות, חברות תעופה, חברות אוטובוסים, מחנות קיץ ועוד.
מי משלם עבור זכויות שידור?
ערוצי רדיו וטלוויזיה ממלכתיים, תחנות רדיו אזוריות ותחנות שידור פרטיות.
על מה אתם משלמים?
אתם משלמים על מנת לקבל רשיון להשמיע בפומבי מוסיקה מוקלטת בלי להפר זכויות יוצרים. העובדה שקיבלתם רשיון אין משמעותה שזכות ההשמעה בפומבי מועברת אליכם, אלא שאתם מורשים להשתמש במוסיקה המוקלטת ולהשמיעה במשך פרק זמן נתון שמפורט ברשיון שקיבלתם. רשיון מהפדרציה מאפשר לעסקים להשמיע את כל ההקלטות שבבעלות חברות התקליטים שמאוגדות בפדרציה ולתאגידי שידור (תחנות רדיו וטלוויזיה) לשדר את המוסיקה.
התמלוגים שאתם משלמים לפדרציה עבור הרשיון מחולקים על ידי הפדרציה לבעלי זכויות היוצרים הרלוונטיים.
הסדרת רשיון כאמור מהפדרציה חוסכת ממך את הצורך לפנות לכל חברת תקליטים ו/או מפיק בנפרד על מנת לקבל את הרשיון.
כיצד מסדירים רשיון להשמעה בפומבי?
הפדרציה מפעילה מערך גבייה שבו מטפלים אנשי שיווק בלקוחות על פי חלוקה סקטוריאלית.
ככלל, אנשי השיווק של הפדרציה מגיעים לבית העסק, בודקים אם מושמעת בו בפומבי מוסיקה שלפדרציה זכויות בה, ומתמחרים את דמי התמלוגים עבור הרשיון על פי הקריטריונים שבתעריף הרלוונטי לאותו בית עסק במחירון הפדרציה של אותה שנה. אחרי שמבוצעת בדיקה זו, נשלחת מאת הפדרציה פנייה בכתב אל בית העסק, שכוללת חומר הסבר אודות הפדרציה וזכויותיה. לפנייה זו מצורפת דרישת תשלום.
לרוב, יפנה איש השיווק אל בית העסק לתאום פגישה עם בעל העסק על מנת להשלים את התמונה עבור בעל העסק ולהוסיף כל הסבר שיידרש, על מנת שבעל בית העסק יסדיר רשיון עבור השמעה בפומבי של מוסיקה מוקלטת בעסק לאחר ש"נחה דעתו", כי אכן חלה עליו חובה החוקית להסדיר רשיון וכי דמי הרשיון תומחרו באופן שתואם את הקריטריונים הנכונים של בית העסק. במקרים מסוימים, בוחר בעל העסק ליזום שיחה טלפונית עם איש השיווק בפדרציה שאחראי על המגזר אליו משתייך בית העסק. במקרה כזה יכול בעל העסק, בתיאום עם איש השיווק לקבל מאת הפדרציה נוסח הצהרה אודות פרטי ופעילות בית העסק אותה ימלא, יחתום עליה וישלח את הפדרציה, לצורך קביעת דמי התמלוגים עבור הרשיון בהתאם לנתוני בית העסק. בכל מקרה, הגישה השיווקית היא נר לרגליה של מחלקת הגבייה, ומתבטאת בתפיסה כי על הלקוח לדעת עבור מה הוא משלם ולדעת מדוע הוא משלם את הסכום שנדרש ממנו.
יש מקרים בהם הפדרציה מגיעה להסכמים עם ארגון הגג של אותו סקטור אליו משתייך בית העסק הספציפי (למשל מרכז שלטון מקומי, התאחדות המלונות, התאחדות בעלי האולמות, התאחדות המסעדות) תוך מטרה להטמיע את נושא זכויות היוצרים בקרב חברי הארגון ולזכותם בהנחה בתשלום תמלוגים, אם יקבלו על עצמם את תנאי ההסדר.
לסיכום, כל פנייה למחלקת הגבייה נענית ע"י מנהל הסקטור המתאים, אשר קודם מבהיר את מהות פניית הפדרציה לבית העסק, מתמחר את דמי התגמולים שנדרשים מבית העסק בהתאם לנתוני בית העסק ורק אח"כ יגבה את התמלוגים.
כיצד נקבעים התעריפים?
התעריפים מבוססים על גודל בית העסק ומספר האנשים שהוא מסוגל להכיל לאמצעי ההשמעה, סוג המוסיקה ו/או היקף ההשמעה אין כל השפעה על התעריף. כל שעליכם לעשות הוא להתקשר אלינו, לציין את כתובתכם ואנו נשמח לשלוח את המחירון.
כיצד מתבצע התשלום?
התגמולים עבור זכויות השמעה פומבית משולמים מראש, בדרך כלל לתקופה של שנה. התעריפים צמודים למדד. לאלו המבקשים לשלם מראש ליותר משנה אחת תינתן הנחה.
ברצוננו להזכירכם, השמעת מוסיקה ללא רשיון נחשבת לגניבה ואינה משתלמת. הפדרציה, אם תאלץ, לא תהסס לתבוע בגין הפרת הזכויות עליהן היא מגינה.
לקבלת רשיון, התקשרו אלינו ונשמח לעזור: 03-6945950/1/2